close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ניהול מוניטין לראשי ערים

מערכת שורשו ניסן, תשפג28/03/2023

כיום, בעידן הדיגיטלי, פגיעה במוניטין עלולה להתרחש בצורה מהירה מאוד וכואבת מאוד. אכן, גם ראש עיר שבמשך שנים פעל למען טובת התושבים ומאחוריו הישגים מוכחים, עלול יום אחד להיתקל במשבר

תגיות:
צילום: freepik
כמו נבחרי ציבור אחרים, ולעיתים אף באופן מיוחד, ראשי ערים חשופים לפגיעה במוניטין שעלולות להיות לה השלכות לא פשוטות. בשורות הבאות נסקור מספר היבטים של ניהול מוניטין באופן אפקטיבי ומועיל, החל בהתנהלות בעת אירוע תקשורתי בעייתי ועד לשיפור התדמית לאחר משבר.

פגיעה במוניטין – בעיה קשה
כיום, בעידן הדיגיטלי, פגיעה במוניטין עלולה להתרחש בצורה מהירה מאוד וכואבת מאוד. אכן, גם ראש עיר שבמשך שנים פעל למען טובת התושבים ומאחוריו הישגים מוכחים, עלול יום אחד להיתקל במשבר המתלקח כאש בשדה קוצים ומשאיר אחריו אדמה חרוכה. לדוגמא, המשבר
צילום: freepik
עשוי לפרוץ עקב תביעה פלילית המוגשת כנגד ראש העיר (שטרם הוכחה אשמתו), כתבת תחקיר בעיתון המצביעה על פגם בהתנהלות, כתבה המצביעה על קשרים עם קבלנים וכדומה, פוסטים מזיקים שפורסמו ברשתות החברתיות, חוות דעת שליליות ואף ארסיות, אמירה לא מספיקה מצד ראש העיר או כזו שהוצאה מהקשרה, וכן הלאה.

ובעידן הדיגיטלי, כל פרסום כזו מופץ בצורה מהירה מאוד בין התושבים, המהווים את קהל הבוחרים. יתר על כן, הוא נשאר על הרשת לזמן ממושך מאוד, אפילו אם הטעות עצמה כבר תוקנה או אפילו אם הסיבה לפרסום לא הייתה נכונה והוגנת. כמובן, לפרסומים האלו יש השלכה משמעותית ביותר על המוניטין, שהיא לחם חוקו של כל ראש עיר המעוניין לקבל את תמיכת תושביו, הן למהלכים השוטפים והן בבחירות הבאות.

אז איך מנהלים נכון את המוניטין
ראשית, כל ראש עיר צריך להסתייע בשירותיו של יועץ תקשורת שיודע היטב לבצע ניהול מוניטין לראשי ערים. היועץ יסייע בבניית מערך תקשורתי אפקטיבי החולש על פני הפלטפורמות הרלוונטיות ביותר לקהל הבוחרים ולתושביו, החל באתר האינטרנט של העירייה ועד לרשתות החברתיות. בתוך כך, היועץ התקשורתי יכין תיק ייעודי עם דרכי פעולה ונהלים, הנכנסים לתוקף כאשר פורץ משבר וכל אדם רלוונטי יודע מה עליו לעשות, ומה לא לעשות.

היועץ התקשורתי גם ילווה את ראש העיר וסביבתו הקרובה בעת המשבר עצמו, אם חלילה יפרוץ. היועץ ימנע ביצוע שגיאות שיכולות להיות להן השלכות חריפות, ינחה את בעלי התפקידים להתנהלות נכונה ואחראית מול גופי התקשורת ועיתונאים, ובאופן כללי יסייע בהרגעת הרוחות ובעצירת הסחף. זאת בנוסף לעמידה בקשר מול עיתונאים וניסוח תגובות מדויקות, מתומצתות ומבוססות נתונים, ופעולה מול קמפיינים העשויים להשפיע על דעת הציבור. מלבד זאת, היועץ התקשורתי יפנה את הגורמים הרלוונטיים בעירייה אל בעל מקצוע בעולם התקשורת הדיגיטלית, שיסייעו במזעור הנזקים ואף בחיזוק המעמד החיובי של ראש העיר ברשתות החברתיות ובאינטרנט.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה